2017.09.20: a harmadik szeminárium és a holland

Erre a napra kellett leadnunk az első beadandónkat. A választott nyelvünk anyanyelvi (vagy profi) beszélőivel egy tízszavas asszociációs tesztet kellett megcsináltatnunk, amivel a mentális lexikonjukat vizsgáljuk, és azt beszéltük meg közösen, hogy ki hogy látja, hogy változik ez nyelvenként, mi történik, ha pl. agyvérzést kap valaki és nyelvi zavaros lesz, vagy a kezdő nyelvtanulóknál mi a helyzet. Én egy szóval sem kértem, már megkértem a három olasz évfolyamtársamat, hogy segítsenek, de a tanárnő mondta előző órán,, hogy mivel a hollandot szerettem volna, és eleve azt fogom második évtől továbbvinni a "nagyon matekos" többi tárgy mellett, én a hollanddal és hollandokkal csináljam. Összesen négy emberrel kellett ezt a tesztet megcsináltatnunk, könnyű is volt négy holland "kísérleti alanyt" találnom. Az eredményekbe itt nem megyek bele, de nagyon érdekes dolgoakt vettünk észre mindannyian. Szeminárium után, mikor legtöbben már elmentek, még mielőtt elmentem volna, a tanárnő még beszélni szeretett volna velem, mégpedig arról, hogy a tanszakvezető és a holland nyelvi intézet kitalált valamit közösen, tehát mehetek hollandra, aztán hogy csoportban leszek-e vagy különórákból álla kurzus, azt majd a tanárok, a tanulmányi referens és a nyelvi intézet közösen döntik el, és én is elmondhatom majd, hogy melyiket szeretném jobban. Hétfőre vártak felmérőre, amiről azt hittem akkor, hogy csak egy beszélgetés lesz, mondtam barátnőmnek, hogy hétfőn "fél órát" kell csak várnia rám.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2017.09.29: közlekedés a metróállomásra

2017.09.25: a holland szintfelmérő