2017.09.25: a holland szintfelmérő

Olasz után várnom kellett pár órát, mert a tanár, aki felmért, csak délután 3 órától ért rá. Mivel megint mennie kellett annak, aki kísért, leültem a kantinba, és megbeszéltük annak a tanárnak a kollégájával, hogy kérje meg a tanárt, hogy menjen le értem a kantinba. Jött is a tanár, aki egy idősebb férfi. Nagypapa lehetne a korát tekintve, de nálam egy évvel fiatalabb lánya és pár évvel idősebb fia van. Felmentünk a terembe. Már a beszélgetéskor meg volt elgedve a hollandtudásommal, nem akarta elhinni, hogy 9 hónapja tanulom és otthon tanultam. Kérdezte, miért tanulom, szeretnék-e nyelvvizsgázni (ezek cska statisztikai kérdések voltak, mert már tudta rájuk a választ). Vagy háromnegyed órát beszélgettünk mindenről, és akkor mondta, hogy ahhoz, hogy pontosan megállapítsa, milyen szinten vagyok, és hogy egyáltalán érdemes-e nekem csoportba ülni, vagy jobb lenne egy teljesen egyéni kurzust összeállítania nekem, ki kell töltenem egy tesztet. Őszinte leszek, nagyon megijedtem egy pillanatra, mivel nem is beszéltünk róla előre, nem tudtam megmondani a tutoromnak, hogy erre és erre lesz szükségem a teszthez. Ezért egy pilanatra elfelejtettem, hogy itt teljesen felkészült mindenki.De a tanár gondoskoott arról, hogy ez csak egy pillanatig tartson. Megkaptam a tesztet, megint teljesen akadálymentesen (és ahol véletlenül nem volt átdolgozva és a válaszok a szöveg mögött voltak, ott ő felolvasta, hogy gyorsan ki tudjam tölteni.) Hagyta, hogy olvassam a szöveget, és mondta, hogy kérdezzek nyugodtan, ha nem egyértelmű valami. Többrészes volt, feleletválasztós (nyelvtani és szókincsteszt), aztán egy szövegértési és egy szövegalkotási rész, úgyhogy ez eltartott egész délután, sőt estig. A tanár még egy teát is főzött nekem, sőt tett mellém kekszet, hogy ehessek, ha megéhezek és szünetet tartanék, ami jól is jött, mert addigra elfogyott a szendvicsem, amit vittem. Még arra is adott időt, hogy leellenőrizzem, sőt amikor látta, hogy keresek egy bizonyos mondatrészt, ahova nem vagyok biztos, hogy jót írtam, nagyon aranyosan segített. Megismételte a mondatot, segített odamenni a kurzorral, hogy ne ezzel teljen az idő. Klaudiának, aki az aznapi kísérst vállalta, este órája volt, tehát ő már nem tudott visszahozni, én meg honnan tudtam volna, hogy eddig eltart? Ott ülhettem az irodájában, amíg nem jött értem valaki, és ha nem jöttek volna, akkor akár ő is hazakísért volna este 10-kor, ameddig az esti órája tartott (egyik csoporttársnőm is ott volt a csoportjában, Klaudia épp nem ebben a csoportbn van, neki elkezdődött az óráája, mire én befejeztem a tesztet). Végülis az utolsó pillanatban valaki jelentkezett, hogy éppen ráér, mert vége az órájának, és hazamentünk. De nagyon hálás voltam és vagyok ennek a tanárnak, akivel azóta már az első órám is megvolt. Másnap már levelet kaptam arról, hogy lesznek ezek az órák (a tesztből kiderült, hogy jobban tudok hollandul, mint az átlag, már a beszédemből is kikövetkeztette, ezért úgy döntöttek egységesen, hogy privát kurzusom lesz, amit ő és egy női tanár tart majd. A vége pedig nem is egy holland mint idegennyelv vizsga lesz, hanem egy "érettségi" hollandból, amit az egyetemre készülők tesznek le, és ez egyenértékű egy C2-es nyelvvizsgával. Ha valaki ezt külföldiként leteszi, akkor ez a lehető legmagasabb szintű bizonyíték a nyelvismeretről).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

2017.09.29: közlekedés a metróállomásra